op naar Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van jamie westrik - WaarBenJij.nu op naar Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van jamie westrik - WaarBenJij.nu

op naar Cambodja

Door: jamie

Blijf op de hoogte en volg jamie

03 Januari 2016 | Cambodja, Khett Siem Reab

Vanochtend vroeg ging de wekker om 5uur. Om zes uur naar de bushalte gelopen ( de overkant haha)
Om 06:20 was de juiste bus er, er zijn veel minder stoelen in de bus dan in NL houten vloertje erin. Dan heb je twee mannen, de ene is de chauffeur en de andere komt naar je toe als je zit en verkoopt de tickets wel 8 baht pp :o ongelooflijk.
Om 07:15 kwamen we aan op Mo Chit busterminal. Even zoeken naar het juiste loket, die gaf ons de bestelde tickets en de juiste buslijn die we moesten hebben. De bus was ruim optijd na tien min wachten konden we al instappen. Om 08;00 reed de bus weg. We kregen bij vertrek een ontbijt pakketje, half uur erna een flesje water vervolgens nog iets van koffie in een blikje iets ik weet het niet, maar stef zei dat het lekker was. Net voor de grens nog een maaltijd lekkere rijst en komkommer. een formulier moesten we invullen voor visum. Die we later niet nodig bleken te hebben wanr we moesten,bij de grens een andere invullen (met precies de zelfde vragen ) eerst een paspoort controle van Thailand, met je departer kaart. Op naar Cambodja, ja en toen was het heel goed zoeken waar je moest zijn. Visum aangevraagd 1200 baht, even wachten en weer verder. Ik wilde de verkeerde kant al op lopen richting Thailand, super richtings gevoel. Gelukkig riep Stef me terug. Naar het gebouwtje met Arrivel erop. En daarna de bus in. Drie kwartier gewacht op Engelse die denk ik de weg kwijt waren, konden we verder.
Om 17:15 kwamen we aan in Siem Reap, mee dat je uitstapt wordt er door verschillende mensen gevraagd: u need tuc tuc
Eentje vroeg met hoeveel ben je, dus ik zei : met vijftig haha hij keek me echt aan wat vijftig. Onze tassen hadden ze in het gebouwtje gezet zodat je op je gemak je spullen kon pakken, en eventueel terug reis bij hun kan boeken(slim van ze)
Met naar buiten komen staat die ene man er weer,hij zei lachend dat ik gelogen had. Ik zei simpelweg no i was kidding it was a joke, but so u have a tuktuk haha.
Dus zijn we met zijn tuk tuk meegegaan, die zijn hier anders dan in Thailand. Hier is het een losse scooter met een soort aanhangkarretje eraan met bankje en dak enzo.
Maar goed, free dat kan niet zeiden wij. Couse i think i are going to Angkor Wat tomorrow and i can be youre driver. Klopt die hebben we nodig, bij het afzetten liet hij een kaart van Angkot Wat, met routes. We hebben af gedingd goed he ! Voor 35$ rijd hij ons morgen en overmorgen erheen en rijd hij ons daar rond. Hij was aardig, goede prijs en hij kan goed Engels dat is fijn want dan kan hij ons ook dongen vertellen over se tempels! Morgen om 09:00 vertekken we en blijven we tot net na zonsondergang. Overmorgen verrekken we om 05:00 voor zonsopgang en zijn we smiddags denk ik terug.

Lang verhaal tot nu toe maar ok vertel toch nog lekker een stukje door.

Helemaal gesetteld in ons te dure vieze kamer, top. Opgefrisd en op naar het centrum, die het groter bleek dan verwacht. Leuke sfeer hangt er, lekker gegeten toen bij een van de straat eetkarretjes maar dan : cocktail straat karretjes met krukjes ervoor en harde muziek, nog lekker een cocktail gedronken. Daarna op naar de geusthouse, we liepen door het centrum nog.
Komt er een jongetje dicht naast mij lopen en zegt: i dont want money i want milk
Ik u no
Zegt hij weer: i said i dont want money i want milk!!!
Stef: no en liepen snel door
Is hij weer naast me begint hij half te schreeuwen( kei eng) fuck u
En liep weg, wtf!
Eindelijk na lange tijd zoeken, guesthouse gevonden en nu lekker slapen !
Groetjes ons