lekker doorbakken - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van jamie westrik - WaarBenJij.nu lekker doorbakken - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van jamie westrik - WaarBenJij.nu

lekker doorbakken

Door: jamie

Blijf op de hoogte en volg jamie

06 Januari 2016 | Cambodja, Khett Batdambang

Hoi iedereen
vandaag zouden we om zes uur opgehaald worden en om half acht zou de boot vertrekken. Nu had ik op internet al gelezen dat het altijd wat uit loopt.
wij werden om kwart voor zeven opgehaald door een tuktuk. Die ons drie straten verder afzette, waar we moesten wachten op de bus. er kwamen steeds meer mensen bij, kwart voor acht werd de laatste afgezet. Toen kwamen ze er achter dat we niet in een bus gingen passen. .. wij en nog een stelletje mochten in de tuk tuk, het was een half uur rijden. Met aankomen op de boot zat die al bijna vol. Hele onconfortabele banken. Half negen vertrok de boot,jeej. Ik hoorde twee Nederlandse meisjes tegen elkaar zeggen dat je ook op het dak mocht. Dus wij gingen ook lekker op het dak zitten / liggen. Super chil.
om half een stopte we bij een huisje waar drinken en eten verkocht werd.
Het is wel een indrukwekkende boottocht, je vaart langs drijvende dorpjes, heel veel mensen die aan het vissen zijn. Kindjes aan het zwemmen en elke keer wanneer we kindjes passeerde renden ze met de boot mee en zwaaide. Maar ook heftig om de armoede te zien, en veel afval op de waterkant.

Sochtens was het nog te doen, maar smiddags poeh wat een hitte. Het was wel uit te houden, maar ik merkte dat ik iets te rood aan het worden was. Rond half drie maar naar beneden gegaan, dat zat dus voor geen meter maar beter dan verbranden.

Dan kom je aan in Battambang, het tweede bootje kwam ook net aan. Dus super druk en je hebt niet echt een stijger waar je netjes op je backpack kon wachten. Nee je stond of op heuvel van gras, waarbij je heel erg moet uitkijken of je het water niet invalt. Of de trap. Dat was dus de opstapplek, waar het vol stond met tuk tuk drivers, die allemaal een bordje of papier vasthadden met hotelnaam en prijzen of de naam van iemand die ze op kwamen halen. Dus bijna geen ruimte om naar boven te gaan. Iedereen stond of op dat gras, trap of voorkant van de boot. Ik ben op het gras gaan staan, stef pakte de tassen ik pakte ze aan gooide ze op onze rug. En klauterde naar boven. Ondertussen blijft iedereen vragen of je hotel en tuk tuk nodig hebt, we gleden ook paar keer bijna uit. Ik heb niks tegen iemand gezegd, dacht wil eerst boven zien te komen en dan op gemak kojken voor tuk tuk. Adres zat ook in de tas dus die moest ik eerst pakken,niemand kende het hotel. Ik liet het adres zien maar hij snapte er nog niks van tot een andere man naar ons toe kwam hotel first yea i know that one. Ik zei okay lets go hahah had het helemaal gehad. Voor we instapte natuurlijk de prijs gevraagd, werden door hem afgezet morgen ochtend komt hij om negen uur langs kijken of we een tour willen boeken bij hem. Want we wisten nog niet hoe of wat. Top vind het wel goed.

Savons naar de markt gelopen, het is hier zo anders dan in Siem Reap. Veel rustiger, je word niet constant gevraagd of u want to buy something. Er lopen ook bijna geen touriste , ook wel is lekker.
Even wat gegeten en nu lekker slapen
welterusten!

• 06 Januari 2016 - 16:44

Anjo:

Is weer een hele belevenis geweest.en zo te horen een moot boot tocht geweest.
    Wel apart die drijvende dorpjes.
    Jullie meen nogal wat mee zo.
    Om nooit meer te vergeten