Nachtbus - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van jamie westrik - WaarBenJij.nu Nachtbus - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van jamie westrik - WaarBenJij.nu

Nachtbus

Door: Jamie

Blijf op de hoogte en volg jamie

18 Januari 2016 | Thailand, Chiang Mai

Hoihoi
We hebben de nacht heerlijk doorgebracht in de nachtbus. Die overigens heerlijk sliep, totaal geen spierpijn en krampen in mijn benen gehad. of we ruimte hadden voor de benen? Maar zat stef had totaal geen last van de man voor hem, die met alle macht zijn stoel naar achter probeerde te krijgen. Ookal zat hij allang tegen Stef zijn knieën aan te duwen. Ondertussen natuurlijk ook gestopt, even toiletteren. Nou zo schoon heb ik ze nog nooit gezien, toen ik het hokje inging en de deur achter me dicht deed zag ik helemaal niks meer. Maar dat maakt niet uit, het was zo schoon dat als ik ernaast ging staan of verkeers stond toch niet vuil werd. En om door te trekken een heerlijke bak met water en een schepje (pannentje) erin.

Achja je betaald er maar 5 baht voor maar fris is anders. Die bus was echt verschrikkelijk, stond er een tv progamma op waarvan wij dachten ok hoe kan iemand dit grappig vinden. Maae gelukkig bleef die niet de hele nacht aan. Bij elke stop kwam de chauffeur naar boven om tegen de paar toeristen te zeggen wat de bedoeling was!
Om 21:15 waren we vertokken en om 06:50 kwamen we aan. Waarna we een soort van tuktuk hadden genomen. Eerst nog maar lekker op bed gaan liggen slapen, tot twee uur zoiets. En vanochtend toen we uitgestapt waren was het gewoon koud! Lange broek en vestje had ik al aan.
Smiddags naar het centrum een beetje alle toeristen bureaus afgegaan. Uiteindelijk hebben we voor morgen een halve dag met olifanten verzorging geboekt. En voor de 21e de zipline survival, met savonds een cooking course. Ben benieuwd heb er zoveel zin in!
Groetjes