Koh lanta, railay, krabi, koh phi phi, khao sok - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van jamie westrik - WaarBenJij.nu Koh lanta, railay, krabi, koh phi phi, khao sok - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van jamie westrik - WaarBenJij.nu

Koh lanta, railay, krabi, koh phi phi, khao sok

Door: Jamie

Blijf op de hoogte en volg jamie

06 Februari 2016 | Thailand, Surat Thani

Sawadee
Op de laatste dag (31-01) Koh Lanta zijn we nog een dagtour gaan doen, per longtailboot. We gingen langs vier eilandjes, onderweg nog kunnen snorkelen.

Op de 1 februari verlieten we Koh Lanta en pakten we de boot naar Railay. Lekker vroeg in de ochtend zodat we nog lekker aan het strand konden liggen.
De overnachting hadden we nog niet geregeld (op internet was alles zo belachelijk duur) we hadden een goedkopere gevonden. Een van de vrij weinige op dit eiland! 800 baht na een pokke eind lopen. Eenmaal gesetteld in de bungalow kwamen we er achter dat er geen stopcontacten waren...... We konden de apparaten op laten laden bij de receptie. Dus de E-reader afgegeven. De volgende dag bleek ie leger dan bij het afgeven.
Heerlijk op het strand gelegen en gesnorkeld, totdat het keihard begon te regenen.
De volgende dag zijn we gaan rotsklimmen, zwaar maar leuk!
Tegen de avond werden we in Krabi afgezet door dat klimbedrijf, super fijn.

Krabi
hier zijn we maar een avond gebleven, de dag erna pakten we een dagtrip naar Koh Phi Phi. Nog wel even over de leuke en goedkope avondmarkt gelopen.

3-02 Koh Phi Phi dagtrip met speedboot, nou doe mij die longtailboot maar weer. Veel fijner zitten qua ruimte en je kon tenminste nog wat zien onderweg. Toch mooie eilanden gezien en gesnorkeld.

Van Krabi naar Khao Sok met minivan op 04-02
Bij ons verblijf, monkey mansion jungalows, een trip geboekt naar het nationale park.
Die avond nog een night safari gedaan, we waren met tweeën en de gids (die super gezellig was) lekkere spinnen gezien, 1 slang, iets wat op een fret leek, stekelvarken, heel veel soorten hagendissen, slapende vogeltjes en vlinders, motten ja dat was het zo'n beetje. Was wel heel leuk!
De dag erna met al onze bagage op pad naar Cheow Lan lake. Waar ons drijvend hutje al stond te wachten. Zo mooi gebied! Wauw.
's Middags rond gevaren en door de jungle een hiking gedaan naar een grot. Hierna binnen en wauw wat een mooie insecten echt heerlijk grote spinnen en krekels overal op de grond! Vleermuizen die hingen gelukkig nog op een afstandje boven ons.
We lieten dit grotendeels achter naarmate we verder de grot in gingen. Even de kleren in waterdichte tassen gestopt en in zwemkleding doorgelopen. Het water was zo hoog en ijskoud, natuurlijk kon ik op sommige stukken beter zwemmen dan lopen. Haha. 's Avonds nog varend een night safari meegemaakt. We zagen niet veel: arend, uil en een iets dat een katten geluid maakte haha. Ik vroeg aan de gids wat het was, maar hij wist het engelse woord niet en deed hij elke keer een kat na.

Tweede dag een flinke hiking gedaan in de jungle met nog een grot (zonder water)
Nu zijn we onderweg naar koh phangan, we wachten nu tot elf uur tot de nachtferry vertrekt.
Groetjes (sorry voor het lange verhaal haha)