bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van jamie westrik - WaarBenJij.nu bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van jamie westrik - WaarBenJij.nu

bangkok

Door: jamie

Blijf op de hoogte en volg jamie

01 Januari 2016 | Thailand, Bangkok

Hoihoi
Het tweede vliegtuig was nog ietsje luxer: schermpjes nieuwer, zakje met tandenborstel tandpasta oogklep dingetje sokken haha, we zaten nu ook vooraan dus lekker benen strekken enzo haha
Na aankomst op het vliegveld, in een lange rij gestaan voor paspoort controle.... even in de camera kijken paspoort geven en doorlopen. Bagage gehaald, op onze gegooid en hop naar de taxi's een nummertje trekken en naar jou toegewezen taxi gaan. Eerst lekker gezwommen, douchen en naar de Khao San Road. Beetje zoeken maar gevonden( dachten we )
De volge de dag kwamen we de echte Khoa San Road tegen haha
lekker gegeten, mijn pad thai was niet zo pittig. Maar stef's hot beef nog iets was inderdaad heel erg hot! Zo pica dat er een traan over zijn wang rolde.

Tweede dag lekker rustig aan gedaan, nu naar de echte Khao San Road gegaan. Wat een drukke straat is dat zeg, overal lopen mensen, rijden karretjes tuk tuks scooters zo nu en dan een auto. Overal etenskarretjes met: coconut ice, fresh pineappel mango watermelon, pad thais, er staat fish op maar het was vlees haha. Natuurlijk ook heerlijke geroosterde spinnen, schorpioenen, sprinkhanen en iets dat op een tor of kakkerlak leek, hmm wat waren die lekker!
Savons pad thai op bij zon eetkarretje, deze was echt lekker maar ook niet pittig dus nog maar wat chilipoeder erover gedaan haha.

derde dag 31dec
fietstour gedaan, was echt interessant om te zien. Door de achterstraatjes heen gefietst waar bij sommigen de muziek erg hard stond terwijl de mensen aan het dansen zijn, en wanneer je voorbij fietst ze allemaal lachen zwaaien en happy new year roepen. Van de kindjes vaak de high five
we zijn nog bij de bloemen markt gestopt, deze bloemen worden gebruikt bij ceremonies voor de monniken en voor de koning.
We kregen tijdens de tour frruit: roseappel, coconutbal en jackfruit
We fietste door chinatown, deze tour duurde drie en half uur.
half zeven waren we in het hotel douchen omkleden en naar Khao San Road. Gegeten lekker cocktails gedronken, wij zijn op eenn gegeven moment bij live music bar iets gaan zitten op de eerste verdieping. Het was zo gezellig dat we niet door hadden dat het al bijna twaalf uur was. Dus het vuurwerk hebben we niet gezien helaas. Maar wel een leuke avond gehad!
vandaag veel rondgelopen en informatie opgezocht morgen de tempels afgaan met op de planning : wat Phra kaew en Grand Palace, Wat Pho (liggende boeddha) en de Wat Arun.
Ben benieuwd

• 01 Januari 2016 - 16:38

Carly:

Leuk hoor! Klinkt allemaal erg mooi en gezellig! Hebben jullie echt de geroosterde insecten op? Jamie, jij hebt zeker de spin op XP

• 01 Januari 2016 - 17:15

Jamie Westrik:

Haha nee joh gek was grapje :p

• 01 Januari 2016 - 18:40

Dick:

Wauw, veel gedaan dus , klinkt allemaal leuk, jammer dat we de sfeer niet kunnen proeven. Veel plezier verder!

• 01 Januari 2016 - 18:49

Dick:

Leuke foto's

• 01 Januari 2016 - 23:30

Anja:

Leuk om te lezen en de foto's te zien.
    Zijn we een beetje op de hoogte wat jullie zoal meemaken.
    Het ziet er geweldig uit allemaal. Wat een beleving.