Angkor Wat - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van jamie westrik - WaarBenJij.nu Angkor Wat - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van jamie westrik - WaarBenJij.nu

Angkor Wat

Door: jamie & stef

Blijf op de hoogte en volg jamie

05 Januari 2016 | Cambodja, Khett Siem Reab

1e dag Ankor Wat
Om 09:00 zouden we opgehaald worden door mr Lee.
Een ander tuc tuc chauffeur kwam naar ons toe,met de informatie dat mr Lee busy was today, so he ask me to come pick you up. Oke.... even gevraagd of het voor dezelfde prijs en route was. Dus vandaag gingen we met mr Tom mee.
Bij de ingang van Angkor Wat ticket gekocht je hebt 1 day pass
3 day pass 7 day pass. 1 is te weinig dus dan maar een 3 day pass. De route die wij gevolgd hebben :
Banteay Kdei
Phimeanakas
Terrace of Lepra king
Terrace of elephants
Angkor Wat
Hele mooie route, maar op het laatst had ik het toch wel even gehad. Poe wat een hitte en wat veel trappen, rond vijf uur gingen we weg dus dat is toch een goed 8 uur er geweest.
Al ben je helemaal kapot aan het eind van de dag, het is het waard. Zo mooi! Oja onderweg kwamen we ook aapjes tegen super leuk! (Java aapjes)
Toen we terug kwam even nog in het zwembad gedoken. Lekker af koelen en savons lekker gaan eten en over de night market gegaan, heerlijk nog gesnoept met pancake nutella hihi

2e dag Angkor Wat
De wekker ging weer heerlijk vroeg, 4 uur maar liefst. Om vijf uur waren we bij het hotel aan het wachten op mr Tom. Na tien min nog steeds niemand, ondertussen stond een andere tuc tuc chaffeur ons in de gaten te houden en vroeg ook of wij een tuktuk nodig hadden. We vertelden dat hij zo zou komen, na vijf min zei hij dat de tuk tuk waarschijnlijk niet meer kwam omdat hij waarschijnlijk een beter bod heeft gekregen. Om 05:25 hebben we maar met hem afgesproken voor 17$ ons rond te laten rijden door mr Ri
Waarschijnlijk heeft mr Tom een beter bod gekregen, het rare is alleen: we hebben hem gister 5$ geleend voor lunch en bij het afzetten vroegen we nog voor betaling nu de helft en morgen de rest. Maar nee hoefde niet, dus we heben gister de tuk tuk voor 5$ gehad.
Op de heenweg was het weliswaar fris!
Route van vandaag, we begonnen met de zonsopgang bij de Angkor Wat. Heel mooi!
Phnom Bakheng
Baksei chamkrong
Preah khan
Neak pean
Ta som
Eastern mebon
Pre rup
Prasat kravan
Aan het begin was het lekker fris, deze route was minder vermoeiend dan die van gister (gelukkig). Maar wel een mooie route. Het is wel fijn om zo vroeg te beginnen, in plaats van gelijk in de hitte.
daarna even lekker wat drinken vervolgens heerlijk drie uurtjes een middag dutje gedaan. Hihi
Vanavond aten we bij verschillende eetkarretjes, van alles wat proeven. We begonnen met kokos poffertjes ( kokos melk, rijstmeel)geloof ik haha net even snel opgezocht maar er zat ook iets van groenten in,wat zorgde voor een lekkere smaak combinatie. Stef had nog een kokosnoot leeg gedronken, even over de art center night market. Daarna aten we samen een portie Cambodjaanse noodles met daarin lemon grass, beef, nog iets groens, bonen en lekkere hele pikante saus!
Als toetje hebben we fried ice genomen. Je kiest een smaak dat wordt gemixd met dutch milk, en stef dacht een ei maar dat weten we niet zeker haha. Dit word op een ijskoude plaat gegoten. Dit wordt gehakt geschraapt en opnieuw plat gelegd en dan netjes in rolletjes geserveerd in een bakje met topping. Hmmm alleen lastig uit te leggen haha.
Als laatst een cocktail bij een cocktail karretje.
Allemaal zo lekker !
Morgen worden we om 06:00 opgehaald bij het hotel.
Dan gaan we met de boot naar Battambang, het schijnt een hele mooie tocht te zijn van zes uur. Dit keer hebben we een hotelletje geboekt voor drie nachten voor 15$. Betere prijs dan dat we nu hadden. ...

Groetjes ons

• 05 Januari 2016 - 18:30

Carly:

Oehwww dat klinkt zo goed. Vooral al dat eten en zeker nu rond etenstijd hier haha!

• 05 Januari 2016 - 23:14

Anja:

Heel leuk allemaal zeg. Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben en dat het eten lekker is (misschien wel te lekker haha) Het is geweldig om zo met jullie mee te reizen. Bedankt!
    Ben weer benieuwd naar het volgende avontuur.