tempel dag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van jamie westrik - WaarBenJij.nu tempel dag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van jamie westrik - WaarBenJij.nu

tempel dag

Door: jamie

Blijf op de hoogte en volg jamie

02 Januari 2016 | Thailand, Bangkok

Hoi iedereen
vandaag langs de tempels gelopen die we wilden bezoeken, om negen uur wegegaan 22 graden nig te doen haha
eerst liepen we naar Wat Phra Kaew & grand palace, kwartiertje wandelen
deze vond ik toch wel het mooist.
de belangrijkste tempel van Thailand. Ik zie het een beetje als verzameling van tempels en boeddha. Maar echt heel mooi, we moesten natuutlijk lange broek aan en je schouders bedekt.
vervolgens naar Wat Pho gelopen, boedistische tempel in Bangkok. De tempel is ontstaan door een restauratie aan de wat phodharam in 1788
die op dezelfde locatie stond. Wat Pho biedt onderdak aan meer dan duizende boeddha vertoningen en de grootste boeddha staat hier ook. Namelijk de liggende boeddha.
als laatst de boot genomen voor 2.50 baht pp om mee naar de overkant te kunnen dat is 7 cent ongeveer, haha
Aan de overkant staat de Wat Arun een boedistische tempelcomplex, vernoemd naar de god Aruna(god van dageraad)
Toen hadden we het wel gehad en zijn terug gelopen naar het hotel onderweg nog een lekkere snack bij een etenskarretje. Hmmm
nu lekker aan het zwembad, misschien nog een duik nemen. Vanavond lekker dineren bij de etenskarretjes althans dat is het plan. Paar karretjes af te gaan.
Vanavond tas inpakken en vroeg naar bed, morgen ochtend rond zes uur debus naar Mo Chit 2 busterminal. Om daar de bus naar Siem Reap te pakken als het goed is vertrekt de bus om 8 uur en komt de bus om 17:00 aan, maar ik hrb zzo'n gevoel dat dat nog uit gaat lopen......