Op naar Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van jamie westrik - WaarBenJij.nu Op naar Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van jamie westrik - WaarBenJij.nu

Op naar Phnom Penh

Door: Jamie

Blijf op de hoogte en volg jamie

09 Januari 2016 | Cambodja, Phnom-Penh

Hoihoi
Vandaag vertrokken we om 09:30 naar Phnom Penh in een vip mini busje. Haha hij zag er heel luxe uit maar wel heel krap! Deze rit duurt ongeveer vijf uur. En hebben vanuit het hotel geboekt.
In Phnom Penh werden we met een tuk tuk voor 2$ naar onze guetsthouse gebracht. Lekker achter af in kleine steegjes haha. Lake side guesthouse.
Toen we de kamer inliepen stikte het van de muggen. Gelijk zijn we gaan proberen de muggen uit te roeien, en stuk of 8 toch wel jeej. Het raam heb en we maar dichtgedaan. Als we dachten dat de douche niet dichter bij de wc pot kon hangen hadden we het toch mis haha. Deze hangt er praktisch boven. Maar goed nu is de prijs er ook na dus dan is het te verdragen :P
Even wat gedronken en om half vijf liepen we met de kaart naar het centrum. Best een stukje lopen, gelukkig vonden we het in een keer. Jeeej. Eerst de hoofdstraat helemaal uitgelopen en gegeten. Lekkere noodlesoup hmmm
Daarna twee fietsen gehuurd voor 48 uur, 4$ lekker goedkoop haha maar dat merk je wel aan de fietsen lekker gammel.
Rondje gereden door de stad, terug naar de guesthouse, en nog wat dingen op gezocht voor onze trip verder. Morgen gaan we de stad verkennen, tempels en marktjes bezoeken. Natuurlijk op de fiets ! Overmorgen naar Tuol Sleng en de Killing fields.
Grtjs