Visum - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van jamie westrik - WaarBenJij.nu Visum - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van jamie westrik - WaarBenJij.nu

Visum

Door: Jamie

Blijf op de hoogte en volg jamie

20 Januari 2016 | Thailand, Chiang Mai

Tijdens het ontbijt even gekeken wat de planning allemaal werd, hoop gedoe nog haha. We wilden de guesthouse voor twee nachten bij boeken. Maar helaas vol, dus dat betekende dat we voor half twaalf de kamer uit moesten checken. Even via de app van booking.com een andere geboekt dat op loop afstand was. Alles verhuisd, helaas konden we pas om twee uur inchecken. Dan maar gelijk op pad, backpacks laten staan.
Even naar het tour bureautje waar alles geboekt was.
Onze action cam waren we vergeten bij het olifantenpark en we moesten doorgeven dat we van hotel gewisseld waren. Onderweg een fiets gehuurd, die zat echt voor geen meter.
Het tour bureautje had gelijk gebeld en ze zouden het einde van de dag afgeven. ( gelukkig)
We zouden vandaag de tempels in the old city afgaan. Eenmaal daar eerst geluncht ( 13:00 )
Onder de lunch toch maar besloten om vandaag op de fiets naar Chiang Mai immigration office ( visum te regelen).
De man van het tour bureautje zei dat het niet te fietsen was. Nou dan kent hij ons nog niet haha, het is toch mooi gelukt! Heenweg ging echt easy.
Visum aanvraag ging ook echt makkelijk, maar het zijn nog wel geld kloppers hoor. Onze pasfoto (gewoon een normale) was niet goed genoeg. Nee het moest 4cmx6cm zijn met een blauwe achtergrond. Juist dus daar laten maken 200baht voor 6 foto's. Natuurlijk was 6 het minimum. Nou naar anderhalf uur alles bij elkaar klaar. Viel reuze mee, nu hebben we wen 30 dagen visum voor 1900 baht.
Iets voor vijven reden qe terug,dit ging toch iets lastiger aan gezien het een hele drukke weg was waar je allemaal weer maar eenrichtingsverkeer had, dus je moest weer op de andere baan zien te komen. Uiteindelijk de verkeerde genomen haha, gelukkig was er een loopbrug over de weg heen. ( lekker fietsen sjouwen naar boven en beneden haha) uiteindelijk allemaal gelukt. We hadden wel haast want de fietsen moesten voor zes uur ingeleverd worden. Aangezien het toch een stuk rijden was, beetje in tempo en nog snel langs het trein station om nacht trein tickets van Chiang Mai naar Bangkok te kopen. Daarna snel naar de fiets verhuur 17:50 jaja hebben we het nog gered.
De action cam zijn we op gaan halen en hebben verteld dat we op de fiets zijn gegaan. Hij vond het helemaal geweldig! Nog even gekletst en zijn we gaan eten. Onderweg naar het tour bureautje kwamen we een bord tegen met : dutch guesthouse
Dutch snacks

Haha jaja dus daar moesten we wel even heen natuurlijk. Lekker friet met satesaus en frikandellen op. ( smaakten niet helemaal zoals in nl maar niet te kieskeurig ze waren lekker!)

Eindelijk ingecheckt in het nieuwe hotel, filmpje op netflix gekeken en slapen.